Ahad

SAH! Saya ada kencing manis

Assalamualaikum,semua.

Setelah hampir 2 minggu mengalami masalah kencing malam yang kerap dan cepat sangat dahaga.
Juga setelah di tegur oleh Wani pasal 'nampak kurus'. Saya menemui doktor pada 26-Jul-08. BACAAN kandungan gula dalam darah =15.8. Saya diminta untuk datang semula selepas semalaman berpuasa bagi mendapatkan paras gula yang 'tepat'. Jadi 30-Jul-08 saya ke Klinik ,untuk tujuan tersebut.
BACAAN=16.2

Doktor mengesahkan saya menghidap penyakit kencing manis.Masa rawatan pun bermula pada hari tersebut.Masa 1 minggu diberi untuk mendapatkan BACAAN seterusnya.

06-Aug-08 : BACAAN=11.8

Ubatan :
1. kencing manis
2.Vit.B Complex

29-Aug-08 : BACAAN=3.9

Doktor nasihat supaya jaga permakanan.......jika tak RISIKO -nya banyak.





Semoga berjumpa lagi...terima kasih.