Isnin

Ani 21-Mac-2011

Salam semua,
 
Tepat jam 12.00 thari 21/3/2011 ,saya sudah tercegat di lobi RS. Pn Yus ada sesi temubual dengan 1 keluarga lain.Mungkin rutin yang sama seperti mana saya dan ani tempoh hari (setahun yang lalu).
Semasa mendaki anak tangga ,saya sudah nampak barang barang ani. Mungkin besar ani sudah berada di sini bisik hati saya...jadi tidak perlulah ke Sg Buluh.
Ada bersama di lobi ialah seorang pak cik, mak cik dan belia perempuan. Daripada apa yang dibualkan , saya dapat menangkap bahawa mereka pun sedang cuba memohon bantuan RS.
Kelihatan seorang belia wanita keluar daripada bilik temubual dan beliau terus meluru ke pak cik, mak cik tadi.Shafawi!!.. nama sudah di panggil. Pn Yus menegur dan mempersilakan masuk ke bilik. Pn Yus bergegas ke bilik air mungkin. Masuk dengan memberi salam ,kerana di dalam ada 5 orang muslimah bertudung sempurna. Sah...nak kena dengar taklimat ke apa?.
Pn Yus masuk..mesra dan baik tutur katanya. Penuh pengalaman dan banyak jasanya kepada agama.Pn Yus bertanyakan tentang perancangan seterusnya bagi ani.. saya menjawab bahawa saya dan keluarga sedang mencari tempat belajar kemahiran untuk ani.Pn Yus memberi sedikit nasihat tentang ani dan di tokok tambah oleh barisan muslimah tadi.
Ani di panggil masuk ke bilik temubual. Beberapa soalan di tujukan kepada ani oleh Pn Yus sebagai ingatan kembali kepada pengajaran yang di perolehi dari program2 RS.Pn Yus memaklumkan bahawa mereka ada membuat sesi perjumpaan bersama2 bekas2 RS sebelum ani. Beliau minta ani kemukakan apa yang ani ingat masa sesi itu. Walaupun lambat tapi ada 2 point yang ani beri.
 
Berikut adalah antara nasihat Pn Yus kepada ani.
 
.....bersambung kembali
 
Nota ; Moga ani berubah dan menjadi hamba Allah yang bertakwa.